10 يونيو 2011

10- ورقـــة ميـــلاد..!

............

ده البوست العاشر
في حملة التدوين اليومي،،!
قصــة قصيــرة جــداً،،
ورقـــة ميــــلاد،،!


صرخت بصوت حاد:
أريد ورقة طــــلاقي،،!

رد عليها ساخراً:
وبما ستفيدك؟!،،،،
فلقد جانبك الشباب وفرت منك الأنوثة!!

ردت بثبـــات:
سأحتفظ بهــا بجوار شهــادة ميــلادي!!


هناك 25 تعليقًا:

  1. أخ ... هي حلوة كده ليه؟

    مها ميهوووو

    ردحذف
  2. أحسن تـستاهـل

    ميرسي اوي يا مها..
    ده من ذوقك..
    نورتيني ^_*

    ردحذف
  3. احساس صعب ان تكتشف بعد كل ذلك العمر انك لم تولد بعد
    قصة جميلة ورائعة فتافيت
    يسلم ابداعك
    الله ينور عليكي

    ردحذف
  4. ربما كان الطلاق يوما ما هو البدايه وليس حتما كما يظن الرجال هو السقوط والانهيار
    كم من نهايات هى بدايات اخرى ولكنا لا ندرى

    ردحذف
  5. هذه الورقة قد تكون جواز مرور إلى الكرامة .
    :)
    لا جدوى في استمرار الذل .

    ردحذف
  6. موجزة و فى العمق :)

    ردحذف
  7. لأنها شهادة ميلاد تانية


    .........
    تسلم ايديك

    على الكشرى اللوكس

    ردحذف
  8. قد تكون شهادة ميلاد جديدة و قد تكون شهادة وفاة
    فكرة جميلة
    تحياتى
    اين بوست الاهلى

    ردحذف
  9. السلام عليكم

    جميلة.. وجمالها في أنها وصلت معاناة طوييييلة للبطلة في كلمات قلييييلة جدا...!
    تحياتي.

    ردحذف
  10. حلوة
    عجبنى ردها جداً

    ردحذف
  11. خير الكلام ما قل و دل
    دي مش ورقة كلاق دي شهادو ميلاد تانية تستعيد بيها حياة اتسرقت منها

    بحب اوي النوع ده من القصص القصيرة جداً :)

    ردحذف
  12. وحشة جدا
    واسلوبك غبي في الكتابة زي عيلة في ابتدائي
    ايه العك ده ماكوش في الكتابة يبقى اقفلوا مدوناتكم قرفتنوا

    ردحذف
  13. يا مأمنه للرجال يا مأمنه للنمر في البنغال
    آدي الرجاله وشورتهم ههههههههههههه

    =
    ماشي همشيها بوست

    ردحذف
  14. معلش .. مش هاعرف أرد عليكم دلوقتي
    إن شاء الله.. هارد عليكم كلكم
    بليل بإذن المولى تعالى
    مشكورين على المرور

    ردحذف
  15. مصطفى سيف

    او تكتشف ان عمرك ضاع مع من لا يستحق!!
    ميرسي يا دكترة.. وبعض ما عندكم
    الله ينور ليك يا فندم

    ردحذف
  16. dr.w.krm

    حلو اوي الكومنت ده بجد
    تسلم ايديك :)

    ردحذف
  17. قهوة بالفانيليا - شيماء علي

    اكيد الست اللي بتوصل للمرحلة دي
    بتكون عايزة تلحق ما تبقى من الكرامة :|
    نورتيني يا شيمو :)

    ردحذف
  18. Rehab

    كبسولات .. زي كومنتاتك يا قمر :)

    ردحذف
  19. Ramy

    ايوة هي ورقة ميلاد :)

    ...........

    تحب تاخد كمالة :))))

    ردحذف
  20. ابراهيم رزق

    ميلاد لو كان الاستمرار فيه اهدار للكرامة
    ووفاة لو كان الطلاق جرح للكرامة
    وفي حالتين ماحدش....
    بيموت من غير حد

    وبالنوسبة للاهل
    اه لو صبر القاتل ع المقتول
    كان هو مات لوحده.. وماكنش البلويس مسكه
    وحاكموه وعدموه.. لو كان استنى :)

    ردحذف
  21. ماجد القاضي

    ميرسي جدا اخي ماجد
    وبعض ما عندكم والله يا فندم :)

    ردحذف
  22. موناليزا

    انتي الاحلى يا موني
    نورتيني :)

    ردحذف
  23. Mona Abo - Elso3od

    اوقات كتير الطلاق رغم الامه
    بيكون ميلاد جديد.. زي الولادة بالظبط
    مافيش ولادة من غير الم وبكاء!!

    انا كمان بحب اكتبها واقراها كمان جدا
    نورتيني يا منى .. :)

    ردحذف
  24. غير معرف

    اجري يا بتاع انت
    روح رجع في مدونة تانية
    مافيش حد هنا يمسح قرفك وراك

    ردحذف
  25. تامر علي

    النمكر في البنغال... ده النمر البنغالي ده قمر قمر قمر قمر قمر ... فيه بوست قريب عنه اصلا :)

    مش عاجبك يا فندم الميني بوست ده!!
    ماشي ماشي ... :(

    ردحذف

خلل براحتك من غير انتظار .. فتافيت أصلاً بتحب الخيار