24 يونيو 2012

5- كنــت أظــن،،!


البوست الخامس،،
في حملة التدوين اليومي،، 2012


 لم يكن قرارك،، ولكني وحدي قررت
أن أنهي تلك القصة
،، وعلى مسرحنا،،
الستار قــد أسدلت

كنت أظن
،،
أني سأنساك سريعا
،،
وما نسيت

كنت أظن
،،
أنك لن تأتي بأحلامي
،،
 وقد أتيت

كنت أظن
،،
حبي لك قصيدة سهلة
،،
ولكن بين أبياتها
،،
أشعاري
،،
كلماتي
،،
أقلامي
،،
ودفاتري
،، قد أفنيت

كنت أظن
،،
أن بمقدوري محــوك
من الذاكرة،،
ففقـدت كـامل ذاكـرتي
،،
ووحدك
،، من ذكرت!!

:

لوحة،،
حائط الذكريات
بريشة الفنـان،،
((خـــالد فــرج))


هناك 26 تعليقًا:

  1. عجبتنى جدا جدا جداااا
    رائعة انتى :)

    ردحذف
  2. رائعة يارحاب ودايما اختيارك للصور تحفة

    ردحذف
  3. صباح الغاردينيا رحاب
    كنت أظن أني نسيت الماضي
    وطويت من أجلك أشعاري ونسيت ،
    كنت اظن انك عمري وانك رجلاً
    من اجله وهبته حياتي وفنيت ،
    كنت اظن ان مابيني وبينك
    اكبر من حب اجمل من عشق وما أكتفيت ،
    ؛؛
    ؛
    راائعة
    ذكرتني بقصيدة نزار كنت أظن "
    ؛؛
    ؛
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    Reemaas

    ردحذف
  4. أووووف :S
    قوية أوى!!
    جميلة كعادتك بقى يا رخاب!

    ردحذف
  5. روعة يا رحاب
    دايما بتعرفي تحتاري كلماتك و احساسك دايما بيبقى دافي
    و اللوحة جميلة جدا
    تسلموا

    ردحذف
  6. كنت أظن،،
    أن بمقدوري محــوك من الذاكرة،،
    ففقـدت كـامل ذاكـرتي،،
    ووحدك،، من ذكرت!!
    ..
    جميلة و رائعة جدا القصيدة في الكلمة و الاحساس..تحياتي

    ردحذف
  7. تحفه يا رحاب
    مبدعه كعادتك :)

    ردحذف
  8. جميلة اوي

    احيانا نظن اننا نسينا واننا اوياء واننا واننا
    لكن بداخلنا عكس كل ذلك

    :))

    ردحذف
  9. جمييييييييييييييييييييل تسلم الايدى

    ردحذف
  10. دايما اختيارك للصور بيكون مختلف ومعبر عن الحالة اللي موجودة في البوست
    تحياتي لفكرك وختيارك المختلف دائما
    احسنتي

    ردحذف
  11. ففقـدت كـامل ذاكـرتي،،
    ووحدك،، من ذكرت!!


    عبقريه

    ردحذف
  12. Aya Mohamed

    انتي الأروع حبيبة قلبي <3

    ردحذف
  13. كنت أظن،،
    أن بمقدوري محــوك من الذاكرة،،
    ففقـدت كـامل ذاكـرتي،،
    ووحدك،، من ذكرت!!

    عبقري اوى الجزء دة
    سلمت اناملك :))

    ردحذف
  14. أحاسيس آيـــوشـه

    ميرسي يا أيوشتي :)

    ردحذف
  15. ريـــمـــاس

    الله ،، حلوة أوي قصيدة نزار
    رغم غني من عشاق نزار بس دي اول مرة أقراها
    حــلوة أووووووووي

    نورتيني،،
    لتعليقك دائما شذى الياسمين

    ردحذف
  16. Radwa Ashraf

    أنتي الأجمل يا رودي والله :)

    ردحذف
  17. مصطفى سيف الدين

    ميرسي يا دكتور
    بعض ما عندكم :)

    ردحذف
  18. أحمد أحمد صالح

    ده من ذوقك بس
    نورت البوست،، تحياتي

    ردحذف
  19. Bent Men ElZman Da !!

    اهو أنتي يا دندونتي <3

    ردحذف
  20. نهر الحب

    عشان دايما اللي حوالينا
    بيحلونا نحس اننا لو ما نسناش يبقى ضعف
    فبنضطر نعيش دور الاقوياء

    البوست نور :)

    ردحذف
  21. سندباد

    هو بصراحة أنا ما بخترش اللوحات
    هو خالد بيرسم،، وأنا بتعجبني اللوحة وبكتب عليها
    أو أنا بكتب فخالد يعجبه الكلام،، ويرسم عليه

    علشان كده دائما تلاقي توافق بين
    الكلماتي عندي،، والالوان عنده

    نورت يا أمجد :)

    ردحذف

خلل براحتك من غير انتظار .. فتافيت أصلاً بتحب الخيار