04 مارس 2012

دعني أخبــرك عني،،!





اللوحة بريشة،،

الفنان خــالد فـــرج


دعني أخبرك عني،،
منذ رحيلك،، صرت أطــلالاً
وتهاوت،، أيامي،، وأحلامي تباعـًا
وكتب الفرح للحزن عني،، تنازلا للأبــد!

منذ رحيلك عني،،
وأنا أنتظرك كل صباح،،
لنرتشف معــًا فنجان القهـــوة،،
ولكن،، ترتشفني،، تلتهمني،،
تقتلني،، الوحــدة!

دعني أخبرك عني،،
فمنذ رحيلك،، ماتت عقارب الساعة
وتوقف بكوني الزمــــان،،
فأحلامي لم تعرف غيرك طيفـًا
وسمائي لم تعرف غيرك قمـراً
حتى جراحي،، وآلامي،، ومأساتي،،
لم تعرف غيـــرك رجـــلاً!

منذ رحيلك عني،،
أحاول عبثــًا الهروب من طيفك،،
وكم حاولت المضي بعيــــداً،، بعيـــداً عنه،،
ولكن،، كل الطرق فــ النهاية تفضي إليه!

دعني أخبرك عني،،
منذ رحيلك،، أنتظرك بصباح كل يوم
وأتسائل،، لماذا أنت،، وحدك من أحببت؟؟!
ويوم بعد يوم،، تنفرط أيام العمر،،
ولم تأتِ،، ولم أدرك سر عشقي بعد!

منذ رحيلك عني،،
وأنا أتمنى لو أتيت،، يوم واحد
تهجــــر هذا البـُعد،،
تحميني،، من خيبات الوحدة صباحـًا
تنقذني،، من رعشات الوحدة مسـاءاً
ألتحفك،، فتغمرني أمواج الدفء،، بنوبات البرد!

دعني أخبرك عني،،
فمنذ رحيلك،، وعندما يحل
الثلث الأخيــر من الليل،،
تزداد النيران،، وتشتد ألسنة الشوق
فأذوب منصهرة،، واحترق
ليأتي ذاك الصباح الحزين،، ككل يوم
متطيبــًا بعبق أنوثتي،، الملتاعــة بـــــك!

دعني،، أخبرك عني
ولكن حسبي،، ماذا يفيدني لو علمت؟؟!
فلقد غابت شمسك،،
وبالوحدة أنا،،،،، قــد توحـــدت!

26-2-2012

هناك 5 تعليقات:

  1. منذ رحيلك عني،،
    وأنا أنتظرك كل صباح،،
    لنرتشف معــًا فنجان القهـــوة،،
    ولكن،، ترتشفني،، تلتهمني،،
    تقتلني،، الوحــدة!

    اعااااااااا الجزء دة قريته كتير اوى وكل مرة بتلذذ بي اوى اوى اوى
    انا قريتها فيس كمان
    بصي التعبير اللي يليق بيها
    انى حاسها مطر في جو عاصف لما تواجد
    انعش الواحد جدآآ
    تسلم ايدك استاذتنا ^_^

    ردحذف
  2. دعني أخبرك عني،،
    منذ رحيلك،، أنتظرك بصباح كل يوم
    وأتسائل،، لماذا أنت،، وحدك من أحببت؟؟!
    ويوم بعد يوم،، تنفرط أيام العمر،،
    ولم تأتِ،، ولم أدرك سر عشقي بعد!

    معقوله لسه فيه حد بيحس للدرجه دي؟

    ردحذف
  3. جميلة ماشاء الله

    المعاني جميلة
    والنهاية مقنعة لكلمات صداقة

    ردحذف
  4. والله يا فتافيت يا اختى ... انا كنت هنا من كام يوم قريت الكلام الجامد ده... وبصراحه حسيتان اى تعليق لن يرتقى إلى مسواه الفنى والتقنى والتكنولوجى ... ويعدين عديت اقراها تانى النهارده ... وافتكرت مقولت الخالده فى هذا الفضاء السرمدى خلل براحتك من غير انتظار ... فقولت خلاص هيه مش هتزعل من عدم ارتقاء التعليق لمستوى البوست ... البوست ده متكلف وكله احاسيس انوثه حقيقيه ... يعنى عربى سخصيه ميعرفش يكتب الكلام ده وانا متأكد من كده :)

    ردحذف
  5. دعني أخبرك عني،،
    فمنذ رحيلك،، ماتت عقارب الساعة
    وتوقف بكوني الزمــــان،،

    جميل يارحاب بجد

    ردحذف

خلل براحتك من غير انتظار .. فتافيت أصلاً بتحب الخيار